آخرین عناوین

پنجشنبه 14 ارديبهشت 1402-11:55 کد خبر:119058

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هشدار داد:

سیلاب بهاری در مازندران/ توقف در حاشیه رودخانه‌ها ممنوع

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با هشدار احتمال وقوع سیلاب‌های نقطه‌ای و محلی در استان، گفت: هموطنان از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌های مازندران پرهیز کنند.


به گزارش خزرتیترخبر ، حسینعلی محمدی گفت: ازعصر چهارشنبه تا اواخر روز پنج‌شنبه شاهد بارش متناوب باران، وزش باد نسبتا شدید موقتی،کاهش دما و احتمال رعدوبرق هستیم که احتمال آب‌گرفتگی و جاری شدن روان‌آب و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی وجود دارد‌.

براساس این گزارش، با توجه به فعالیت این سامانه بارشی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با هشدار احتمال جاری شدن روان‌آب در استان، اظهار کرد: احتمال وقوع سیلاب‌های نقطه‌ای و محلی در استان وجود دارد.

وی با تاکید بر پرهیز از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌های مازندران، خاطرنشان کرد: باتوجه به بارش‌ها احتمال ریزش سنگ به‌ویژه در محورهای کوهستانی مازندران وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: همچنین کوهنوردان هم باید از صعود به ارتفاعات استان پرهیز کنند.

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران نیز درباره وضعیت بارش‌ها در استان، اظهار کرد: شاهد بارش‌های خوبی در استان مازندران هستیم.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های متناوب را طی ۲۴ ساعته آینده خواهیم داشت، افزود: بارش‌ها از سمت غرب استان شروع شده و به سمت شرق استان گسترش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه این بارش‌ها به منابع آبی استان کمک می‌کند، گفت: این بارش‌ها باعث می‌شود برای کشت برنج فشار کمتری به منابع آبی و زیرزمینی استان وارد شود.

به گزارش خزرتیترخبر، رضوی گفت: بارش‌ها تا اواخر روز پنج‌شنبه در استان تداوم خواهد داشت./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :