آخرین عناوین

چهارشنبه 6 ارديبهشت 1402-9:22 کد خبر:118872

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

افزایش ۸ درصدی مصدومیت ناشی از سگ‌ گرفتگی در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت : ۱۰۴ مصدوم ناشی از گازگرفتگی سگ برای جراحات مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشت.


به گزارش خزرتیترخبر،علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران درباره مصدومان سگ ‌گرفتگی طی سال گذشته در استان، اظهار کرد: ۱۰۴ مصدوم ناشی از گازگرفتگی سگ برای بررسی صدمات و جراحات به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشت.

براساس این گزارش، وی با بیان اینکه که از این موارد ۷۹ نفر مرد و بقیه زن هستند، افزود: بر اساس بررسی پرونده‌های مصدومان جراحات متعدد اندام‌های فوقانی و تحتانی و اختلال روانی پس از حادثه مشاهده شده، علاوه بر اینکه مواردی از شکستگی اندام‌های تحتانی به دنبال فرار افراد نیز مشاهده شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران تصریح کرد: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان بیشترین آمار گاز گرفتگی سگ مربوط به شهرستان‌های ساری با ۱۷ ، آمل با ۱۶ و قائمشهر با ۱۲ و کمترین آن مربوط به شهرستان‌های فریدونکنار، میاندورود و گلوگاه هر کدام با یک مورد گزارش شده است.

عباسی درباره اقدامات اورژانسی در صورت گاز گرفتن سگ، اظهار کرد: اگر در خانه الکل دارید، می‌توانید زخم را با آن تمیز کنید.

وی اضافه کرد: با حوله تمیز محل جراحت را فشار دهید تا خونریزی متوقف شود و از باند استریل برای پانسمان زخم استفاده کنید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: محل زخم را بالاتر از قلب نگهدارید تا تورم کاهش یابد و از بروز عفونت جلوگیری شود.

عباسی خاطرنشان کرد: در صورتی که به هاری مشکوک هستید،‌ به مقامات بهداشتی محلی گزارش کنید.

وی یادآور شد: استفاده از پماد آنتی‌‌بیوتیک دو بار در روز تا وقتی که زخم بهبود پیدا کند، توصیه می‌شود.

به گزارش خزرتیترخبر، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: طی  ۲۴ ساعت حتما به پزشک مراجعه کرده و تا پزشک بر اساس شدت گاز گرفتگی روش اقدامات درمانی خود را اعمال کند./پزشکی قانونی مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :