آخرین عناوین

يکشنبه 27 فروردين 1402-20:29 کد خبر:118640

هواشناسی مازندران اعلام کرد:

تداوم ناپایداری جوی و بارش باران در مازندران

هواشناسی مازندران با اشاره به تداوم ناپایداری های جوی استان در چند روز آینده، پیش بینی کرد که دمای هوای این استان تا فردا دوشنبه کاهشی باشد.


به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی مازندران شرایط جوی استان را طی امروز و فردا در مناطق ساحلی و جلگه ای و همچنین دامنه ها، گاهی با بارش پراکنده باران، وزش باد نسبتا شدید و کاهش نسبی دمای هوا پیش بینی کرده است.

براساس این گزارش، با استقرار سامانه جدید و شمالی شدن جریان هوا، دمای هوای مازندران نیز به ویژه در روز دوشنبه روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت به گونه ای که این کاهش دما در مناطق مرکزی و شرقی بین ۶ تا هفت، مناطق غربی بین سه تا چهار و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین پنج تا ۶ درجه خواهد بود.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی مازندران از ۲۰ تا ۲۲ تا درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز، با ۶ تا هفت درجه کاهش در روز دوشنبه به ۱۴ تا ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر کاهش می یابد.

مطابق این جدول دمای هوا در مناطق غربی مازندران نیز از از ۱۴ تا ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری با دو تا سه درجه کاهش در روز دوشنبه به ۱۲ تا ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

مناطق کوهستانی مازندران نیز همانند شهرهای ساحلی و جلگه ای شاهد کاهش نسبی دمای هوا خواهند بود، دمای هوای این مناطق نیز از هشت تا ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری با چند درجه کاهش در روز دوشنبه به پنج تا ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

طبق پیش بینی هواشناسی از روز سه شنبه از شدت ناپایداری های جوی کاسته خواهد شد و از روز چهارشنبه تا روز جمعه جو استان پایدار و دمای هوا نیز روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت که این افزایش دما در روز جمعه محسوس تر است.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی همچنین نشان می دهد که با گرمتر شدن دمای هوا از چند روز آینده، میانگین دمای هوا در روز سه شنبه در مناطق ساحلی و جلگه ای مازندران از ۱۵ تا ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر با چند درجه افزایش در روز پنجشنبه بین ۲۲ تا ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود، دمای هوا در مناطق کوهستانی نیز از ۹ تا ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز، با چند درجه افزایش در روز پنجشنبه بین ۱۶ تا ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر متغییر خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی در مناطق ساحلی غرب استان ابری با کاهش دما، بارندگی و وزش باد گاهی نسبتا شدید و در سایر مناطق را نیز نیمه ابری بتدریج ابری با بارش پراکنده باران، کاهش دما و وزش باد گاهی نسبتا شدید پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز دوشنبه در مناطق مناطق ساحلی و جلگه ای مناطق غربی ابری همراه با کاهش دما و در بعضی ساعات با بارندگی و وزش باد، مناطق ساحلی و جلگه ای مرکز و شرق استان نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده باران و کاهش دما و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی را نیز صاف تا نیمه ابری در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر و رگبار پراکنده باران همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روز سه‌ شنبه نیمه ابری تا ابری و در نیمه غربی استان با بارش پراکنده باران و از بعدازظهر با کاهش ابر و از روز چهارشنبه تا روز جمعه را نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما بویژه در روز جمعه با افزایش محسوس دما و از شامگاه جمعه با افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می‌دهد که قراخیل قائم شهر با ثبت دمای ۲۷.۳ و کجور با ۱۴.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

به گزارش خزرتیترخبر، دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود هفت درجه کاهش خواهد یافت و وضعیت دریای خزر نیز طی ۲ امروز و فردا مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :