آخرین عناوین

شنبه 26 فروردين 1402-18:58 کد خبر:118595

سازه ای که هنوز افتتاح نشده فرو ریخت!!

مصیبت پل در حال ساخت فریدونکنار تمامی ندارد

پل تقاطع غیرهمسطح فریدونکنار که ساخت آن ۲۲ سال قبل آغاز شد و پیش از افتتاح بخشی از دیواره آن فروریخت همچنان اشکالات فنی دارد.


به گزارش خزرتیترخبر، ابراهیم نژاد گرجی فرماندار فریدونکنار با بیان اینکه پل تقاطع غیرهمسطح کمربندی فریدونکنار مشکل بیش از ۲۰ ساله این شهرستان شده است، گفت: اینکه طراحی این پل به نفع شهرستان بود یا خیر نیاز به بحث‌های فنی دقیق دارد.

براساس این گزارش، وی افزود: عرشه این ۵ یا ۶ مورد تقص ایمنی جدی داشت که با پیگیری‌ها برطرف شده است، اما پنل‌های دیواره پل نیز دارای اشکالاتی است.

فرماندار فریدونکنار ادامه داد: گروه‌های علمی از دانشگاه‌های فنی تهران آمدند و پس از بررسی مشخص شد دلیل وجود این ایرادات به زمان ساخت و نظارت نکردن درست در دوران ساخت بر می‌گردد.

ابراهیم نژاد گرجی گفت:مشکلات این پل مربوط به سال‌های گذشته است که در هنگام ساخت نظارت‌ها و برخورد‌ها صورت نگرفته است.

او با بیان اینکه کارشناسان راه و شهرسازی مواردی را مطرح می‌کردند، افزود: استانداری و فرمانداری فریدونکنار اعلام کردند تا دلیل واقعی این ایرادات مشخص نشود اجازه ادامه کار داده نخواهد شد.

فرماندار فریدونکنار ادامه داد: با مشخص شدن ایرادات این پل، ترک تشریفات برای ادامه روند ساخت انجام، پیمانکار مشخص و ضمانت‌های بانکی نیز از پیمانکار اخذ شده است و در مرحله عقد قرارداد هستیم.

احداث کمربندی در نوار جنوبی فریدونکنار برای اتصال شرق به غرب این شهرستان با هدف حل مشکل ترافیکی در سال ۱۳۸۰ آغاز شد، اما این پل هنوز بازگشایی نشده است.

این طرح همچنان تعطیل بود تا اینکه حسینی پور استاندار مازندران ۱۹ خرداد ماه پارسال در سفر به شهرستان فریدونکنار اعلام کردند بدون هیچ عذر و بهانه‌ای این پل باید در عید قربان افتتاح شود.

به گزارش خزرتیترخبر، بعد از این دستور عملیات ساخت پل شدت گرفت اما ۳۰ تیرماه پارسال بخشی از دیواره این پل در حال ساخت پیش از افتتاح فرو ریخت به همین دلیل اعلام شد تا زمان برطرف شدن کامل نقص‌های فنی پل، کمربندی فریدونکنار افتتاح نخواهد شد./شمال نیوز

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :