آخرین عناوین

شنبه 26 فروردين 1402-11:13 کد خبر:118587

رئیس اداره برنج مازندران درخواست کرد:

در شرق مازندران برنج نکارید!!

رئیس اداره برنج مازندران از کشاورزان شرق استان خواست به جای برنج، ارقام جایگزین کشت کنند.


به گزارش خزرتیترخبر، رمضانی گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و آورد آب رودخانه‌ها خصوصا در شرق مازندران، کشاورزان این منطقه از کشت برنج در مناطقی که آب مطمئن ندارند خودداری کنند.

براساس این گزارش، وی افزود: کشت جایگزین برای این دسته از کشاورزان اعلام شده است و هچنان توصیه می‌شود کشاورزان شرق استان امسال به کشت ارقام جایگزین روی بیاورند.

رئیس اداره برنج مازندران از این کشاورزان خواست علاوه بر آبیار تناوبی، با لایروبی انهار سنتی موجود تلاش کنند تا هدررفت آب به کمترین حد ممکن برسد.

او با بیان اینکه ترس از تنش‌های آبی باعث شده است شالیکاران مازندرانی امسال دو هفته زودتر نشا برنج را شروع کنند، ادامه داد: ۱۹۴ هزار هکتار شالیزار استان معادل ۹۰ درصد تاکنون شخم و شیار ۹۰ درصد شده است.

رمضانی گفت: از مجموع ۲۱۵ هزار هکتار شالیزار استان تاکنون ۶۰۰ هکتار نشا شده است که نشان می‌دهد برخی شالیکاران بحران آب را جدی گرفته اند.

بر اساس آمار شرکت آب منطقه‌ای مازندران هم اکنون ۱۳۳ میلیون متر مکعب آب پشت سد‌های استان ذخیره شده است که ۴۶ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است.

به گزارش خزرتیترخبر، میزان ذخیره آب در آب‌بندان‌های مازندران نیز ۲۳۶ میلیون مترمکعب اعلام شد که در مقایسه با پارسال ۱۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد./شمال نیوز

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :