آخرین عناوین

شنبه 26 فروردين 1402-11:13 کد خبر:118586

کرونایی که تمامی ندارد:

پای رنگ قرمز کرونایی به مازندران باز شد

آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می‌دهد «گلوگاه» جزء یکی از ۱۲ شهر قرمز کرونایی کشور است.


به گزارش خزرتیترخبر، از اواسط اسفند پارسال طبق آمارهای ۲ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران و بابل، روند تعداد مبتلایان به بیماری کرونا افزایشی بوده است و همچنین با ثبت فوتی ناشی از کرونا، به نوعی نواخته شدن زنگ خطر این بیماری در استان به صدا درآمد.

براساس این گزارش، هشدارها و توصیه های چند وقت اخیر مسئولان حوزه بهداشت و درمان مازندران مبنی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری و افزایش آمارها آن محقق شده و با ورود یک شهر به رنگ قرمز کرونایی بار دیگر بیماری کووید ۱۹ در استان جان گرفت.

پیشتر در ۲۰ اسفند پارسال نیز مازندران به جمع استان های دارای شهر قرمز کرونایی پیوست و در آن زمان سوادکوه تنها شهر قرمز این استان بود که پس از گذشت یک هفته از مدار این وضعیت خارج شد.

بنا به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز ۱۲ شهراست.

همچنین تعداد شهرها با وضعیت نارنجی ۶۱، وضعیت زرد ۲۷۰ و وضعیت آبی ۱۰۵ شهر است.

براساس همین گزارش شهرهای بهشهر و سوادکوه در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته اند و بابل، بابلسر، آمل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه شمالی، عباس آباد، فریدونکنار، کلاردشت، میاندورود، نور و نوشهر شهرها با وضعیت زرد هستند.

همچنین سه شهر چالوس، سیمرغ و قائمشهر در وضعیت رنگنبدی این هفته وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی آبی یا همان عادی قرار دارند.

نگاهی به وضعیت رنگبندی کرونایی مازندران بیانگر آن است که ۱۷ شهر این استان در وضعیت بسیار پرخطر یا همان قرمز، نسبتا پرخطرو پرخطر قرار دارد و هشدارهای مسوولان بهداشت و درمان استان در خصوص بازگشت دوباره عواقب عادی انگاری کرونا با افزایش مبتلایان و فوتی ها محقق شده است.

به گزارش خزرتیترخبر، بنا به اعلام ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران بابل در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ بیمار جدید در استان شناسایی شد و در حال ۱۱۳ نفر در مراکز درمانی بستری هستند که از این تعداد ۳۳ نفر بدلیل شرایط بد جسمی در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و همچنین در این مدت یک نفر براثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داد./وزارت بهداشت

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :