آخرین عناوین

پنجشنبه 17 فروردين 1402-11:7 کد خبر:117351

خبر خوش رئیس مجمع نمایندگان مازندران:

سد فینسک قابلیت اجرایی ندارد

رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: وزیر نیرو اعلام کرد، سد فینسک قابلیت اجرایی ندارد.


به گزارش خزرتیترخبر، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با وزیر نیرو گفت: دغدغه کشاورزان در رابطه با کم آبی و بحران مدیریت آب در مازندران به ویژه مناطق مرکزی در این دیدار مطرح و از وزیر نیرو خواسته شد هر چه سریع‌تر به این مسئله ورود کند تا مشکل کشاورزان مرتفع گردد.

براساس این گزارش،رئیس مجمع نمایندگان مازندران نگرانی شدید مردم منطقه پیرامون ساخت سد فینسک و تبعات جبران ناپذیر احداث آن را به وزیر نیرو منتقل کرد، که وزیر نیرو اعلام کرد جای نگرانی نیست و این طرح قابلیت اجرایی ندارد.

سد فینسک، سد مخزنی سنگریزه‌ای با هسته رسی است که با هدف تامین ۷.۵ میلیون مترمکعب آب آشامیدنی استان سمنان، روی رودخانه سفیدرود در مازندران در حال ساخت است.

مطالعات ساخت این سد از سال ۱۳۸۶ آغاز شد و در سال ۱۳۸۹ نیز مصوبه زیست ‌محیطی دریافت کرد، اما پیش از آغاز عملیات اجرایی برخی کارشناسان نسبت به ساخت این سد بر روی یکی از سرشاخه‌های اصلی رودخانه تجن و سد شهید رجایی هشدار دادند و اعلام کردند با ساخت این سد منابع آبی دشت مازندران و حتی مناطق شرق استان گلستان در خطر قرار خواهد گرفت.

بابایی کارنامی ادامه داد: کشاورزان، شورا‌های اسلامی بخش‌ها و مسئولین حوزه انتخابیه درخواست تامین بیش از ۳۰ ترانس برق برای مدیریت آب‌های روان و سطحی به صورت اضطراری و تامین منابع مالی بیش از ۳۰ میلیارد تومانی برای خط لوله انتقال آب جهت بهربرداری در حوزه کشاورزی داشتند که در این دیدار از وزیر نیرو خواسته شد.

به گزارش خزرتیترخبر، وی به دغدغه کشاورزان برای لایروبی بیش از ۵۰ آب بندان با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد و ادامه داد: وزیر نیرو جهت تحقق این مورد در یک برنامه دوساله و با مشارکت جهاد کشاورزی و کشاورزان، موافقت کرد./باشگاه خبرنگاران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :