آخرین عناوین

دوشنبه 14 فروردين 1402-14:45 کد خبر:117290

حاشیه بزرگ در اردوی تیم ملی کشتی:

ماجرای درگیری امیرحسین زارع و برکناری از اردوی تیم ملی

امیرحسین زارع با سه مدال المپیک و جهانی از اردوی تیم ملی کشتی آزاد اخراج شد و حتی شاید از چرخه سال ۲۰۲۳ نیز حذف شود.


به گزارش خزرتیترخبر، بر اثر یک اقدام و اتفاق غیراخلاقی بین امیرحسین زارع و کامران قاسم‌پور در اردوی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان، قهرمان سنگین‌ وزن سال ۲۰۲۱ جهان با تصمیم کادرفنی و حتی رئیس فدراسیون کشتی، در لیست خروجی از اردوی آماده‌سازی تیم برای مسابقات قهرمانی آسیا و تورنمنت‌های بعدی قرار گرفت.

براساس این گزارش، جزئیات ماجرای درگیری و بحث بین ۲ قهرمان کشتی آزاد جهان، در خلال بازی تمرینی درون‌اردویی رخ داده که طبق اخبار منتشره، زارع با قاسم‌پور درگیر شد و به سینه و صورت قهرمان ۹۲ کیلوگرم جهان ضرباتی وارد کرد که واکنشی را از سوی او در پی نداشت؛ البته گفته هم شد که ۲ قهرمان با یکدیگر آشتی هم کرده‌اند اما این پایانی بر حواشی نیست.

گذشته از این موضوع که اقدام زارع هر چه که باشد، شایسته و زیبنده یک قهرمان کشتی نیست و اصلاً چرا و به چه نحو این اتفاق رخ داده، این مسئله را باید درنظر داشت که در این میان ضعف اعضای کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد، علی‌الخصوص دستیاران پژمان درستکار در مدیریت بحران و حل ‌وفصل مشکل بدون به ‌پا شدن بلوا بیش از پیش نمایان شده است.

اکنون تمام زوایای اردوی تیم‌های ملی کشتی تحت تأثیر درگیری در کمپ و اخراج زارع قرار گرفته که قطعاً مسئله خوبی برای این فدراسیون موفق نیست، نکته جالب این‌جاست که در برخی رسانه‌ها هم دیده شده که علی‌رضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی خواستار برخورد جدی با امیرحسین زارع و اخراج وی از چرخه انتخابی تیم ملی هم شده است.

به‌ طور حتم اگر اعضای کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد مدیریت مناسب‌تری در مواجهه با این اتفاق نادرست داشتند، نه حاشیه خاصی برای تیم ملی ایجاد می‌شد و نه آینده یکی از آینده‌دارترین جوانان کشتی آزاد ایران در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گرفت اما با این سؤمدیریت، حالا شائبه‌های دیگری هم پدید آمده که صحت آن اصلاً به صلاح ورزش ملی ایران نیست.

قطعاً سرمربی تیم ملی اختیاردار تام اردو و ترکیب تیمش است و در این گزاره هیچ شکی نیست اما در فدراسیون کشتی برای برخورد با خاطیان در صورت اثبات و احراز اقدام غیراخلاقی، دستورالعمل و کمیته‌ای به نام کمیته انضباطی درنظر گرفته شده و مطمئناً همه‌چیز آن‌قدر بی‌برنامه و بی‌ساختار نیست که یک دفعه برای یک کشتی‌گیر حکم و دستور اخراج از چرخه صادر شود.

در صورتی که برخورد قانونی با امیرحسین زارع از راه‌های قانونی درون فدراسیون انجام نشود، حتماً اهمیت و ارزش چرخه انتخابی تیم ملی که طی سال‌های اخیر به مایه مباهات و افتخار اعضای فعلی فدراسیون نسبت به مدیران و تیم قبلی تبدیل شده، مورد تحقیر قرار خواهد گرفت که این به منزله بازگشت به عقب در فدراسیون علی‌رضا دبیر خواهد بود.

ضمن این که باید این موضوع را هم درنظر داشت که اردوهای تیم‌های ملی، همواره محل جمع‌شدن چندین پادشاه در یک اقلیم بوده که حاشیه‌های بسیاری را هم در پی داشته و خواهد داشت، از این رو سرمربیان و مربیان تیم‌های ملی همیشه گزینه‌هایی بوده‌اند که در کنار دانش فنی، توانایی جمع کردن تیم از منظر مدیریتی را هم دارند.

با این تفاسیر شاید شائبه‌هایی هم در اذهان بسیاری از اهالی کشتی و علاقه‌مندان متبادر شده باشد، این برخورد قهری و سرکوب پس از یک اتفاق، ممکن است باعث آن شود که بقیه فکر کنند تبعیضی بین زارع خاطی و سایر مدعیان سنگین‌وزن تیم ملی درنظر گرفته شده باشد که این موضوع، به یک بهانه کافی برای اخراج قهرمان سال ۲۰۲۱ جهان تبدیل شده است.

به گزارش خزرتیترخبر، هر چه که هست، باید فقط منتظر ورود کمیته انضباطی فدراسیون بدون دخالت کادرفنی و تیم ریاست فدراسیون کشتی به پرونده تخلف امیرحسین زارع باشیم که هر اقدام و تصمیمی غیر از این کانال، همه‌چیز را زیر سوال خواهد برد و به پاشنه آشیلی برای فدراسیون کشتی تبدیل می‌شود، زارع امسال مسابقات جام تختی را به عنوان اولین گام چرخه در پی خواهد داشت./بلاغ

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :