آخرین عناوین

سه شنبه 8 فروردين 1402-18:41 کد خبر:117170

مدیریت بحران مازندران آماده‌ باش داد:

پرواز بالگردها برای پایش آتش‌سوزی احتمالی جنگل‌ها

مدیریت بحران استانداری مازندران در اطلاعیه ای از به پرواز درآمدن بالگردها در عرصه های طبیعی استان برای پایش آتش سوزی احتمالی با هدف تسریع در مهار آن در روزهای آینده خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر، اداره کل هواشناسی مازندران روز سه ‌شنبه با صدور هشدار سطح زرد با اشاره به شکل گیری و تقویت جریانات گرم جنوبی، زمان فعالیت این سامانه را از فردا چهارشنبه تا روز پنجشنبه هفته جاری اعلام و پیش‌بینی کرد این سامانه با افزایش پنج تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در مناطق مختلف استان بویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات و وزش باد گرم نسبتا شدید همراه است که این امر احتمال افزایش آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی این استان را به همراه خواهد داشت.

براساس این گزارش، در اطلاعیه هواشناسی مازندران علاوه بر هوادهی خزانه‌های برنج، گلخانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه، به مسافران و گردشگران نیز توصیه شده از روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع خودداری و در صورت لزوم نسبت به خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، ابری با بارش پراکنده باران و از بعدازظهر بتدریج با کاهش ابر و در اوایل صبح چهارشنبه در مناطق ساحلی و جلگه ای را با احتمال مه صبحگاهی پیش بینی کرده است.

طبق پیش بینی هواشناسی، آسمان مازندران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه صاف تا نیمه ابری با افزایش محسوس دما، در دامنه ها و ارتفاعات با وزش باد گرم و از شامگاه پنجشنبه ابری همراه با وزش باد نسبتاً شدید از سمت غرب استان با رگبار پراکنده همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روزهای جمعه و شنبه ابری همراه با کاهش محسوس دما، بارش متناوب باران، در ارتفاعات مه آلود با بارش باران و برف و وزش باد گاهی نسبتاً شدید همراه است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که قراخیل قائم شهر با ثبت دمای حدود ۲۵ و رینه لاریجان با ۱۰.۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرمترین ساعت به ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوس نخواهد داشت.

وضعیت دریای خزر نیز در روز جاری با موج کوتاه پیش بینی شده است.

به گزارش خزرتیترخبر، گفتنی است مدیریت بحران استانداری مازندران در اطلاعیه ای از به پرواز درآمدن بالگردها در عرصه های طبیعی استان برای رصد و پایش آتش سوزی احتمالی باهدف تسریع در مهار آن در روزهای آینده خبر داده است./بلاغ

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :