آخرین عناوین

پنجشنبه 11 اسفند 1401-17:41 کد خبر:116597

رئیس پلیس راه کشور اعلام کرد:

اوج سفر‌های نوروزی از ۲۴ اسفند/ ابلاغ طرح مدیریت ترافیک در محورهای شمالی

رئیس پلیس راه کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود که اوج سفر از ٢٤ اسفند امسال تا سوم فروردین ۱۴۰۲ باشد.


به گزارش خزرتیترخبر،حسن مومنی رئیس پلیس راه کشورامروز در نشست مشترک هماهنگی شورای ترافیک استان‌های تهران، مازندران، قزوین، گیلان و سمنان در ساری با بیان اینکه با توجه به تعطیلات اسفند ماه پیش بینی می‌شود اوج سفر‌های نوروزی از ٢٤ اسفند امسال تا سوم فروردین ۱۴۰۲ باشد، گفت: طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ از چهارشنبه ۲۴ اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۴ فروردین ادامه خواهد داشت.

براساس این گزارش، وی افزود: مسئولان اجرای در استان‌های گردشگر پذیر باید اقدامات و برنامه ریزی‌های بیشتری برای کاهش تصادفات در نوروز پیش رو داشته باشند.

رییس پلیس راه راهور فراجا ادامه داد: ۹۱۰ نفر در جریان سفر‌های نوروزی ۱۴۰۱ جان خود را از دست داده بودند که هشت درصد افزایش داشت.

سردار حسن مومنی بی توجهی رانندگان به جلو و واژگونی خودرو را علت ۴۹ درصد سوانح رانندگی دانست و ادامه داد: روز شمار تردد نشان می‌دهد که افزایش حجم تردد بر کاهش تصادفات تاثیرگذار است.

رییس پلیس راه کشور با بیان اینکه در نوروز پیش رو انضباط ترافیکی و برخورد با سرعت غیر مجاز اولویت پلیس راهور است، گفت: شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز توسط مسئولان ذیربط در استان‌ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

او افزود: برپایی و توسعه ایستگاه‌های سلامت محور نیز و اطلاع رسانی به موقع شهروندان و مسافران از شرایط جوی و ترافیکی جاده‌ها از ضروریات اجرای طرح نوروزی است.

به گزارش خزرتیترخبر، وی در شورای ترافیک مازندران با اظهار اینکه امسال در محورهای شمالی تلاش‌های شبانه روزی از سوی همکاران صورت گرفته است، گفت: در این محورهای به رغم آنکه در برخی مقاطع با کولاک و برف شدید روبرو بودیم توانستیم ترافیک را با کمترین مشکل مدیریت کنیم.

مومنی با عنوان این مدیریت محورهای شمالی امری حساس و مهم به شمار می‌رود، افزود: در حوزه پرداخت خسارت‌های سیار باید بیمه بیشتر پای کار بیاید و باید گروه‌های سیار پرداخت خسارت بیمه در محورهای شمالی فعال شود.

وی برلزوم فعال سازی پیامک اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت: بیشترین ساعت تصادفات بین ۱۵ تا ۲۰ است، گفت: در پیامک‌ها باید محورهای پرتصادف اطلاع رسانی شود زیرا می‌تواند در کاهش تصادفات مؤثر باشد.

مؤمنی با اشاره به شرایط حساس محورهای چالوس و هراز، استقرار کامل و شبانه روزی عوامل راهداری برای مدیریت میدانی ترافیک و رفع مسائل و مشکلات را لازم دانست و گفت: در مواقع اعلام طرح و محدودیت ترافیک باید هماهنگی لازم داشته باشیم.

رئیس پلیس راه کشور از ابلاغ مدیریت ترافیک محورهای شمالی خبر داد و گفت: هنگام انسداد و مدیریت محور باید هماهنگی کامل وجود داشته باشد زیرا ناهماهنگی دارای پیامدهایی است.

به گزارش خزرتیترخبر، وی لق گیری سنگ‌های معلق را محورهای شمالی ضروری دانست و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ درصد ظرفیت جاده‌ها زیربار ترافیک و خودرو است از این رو باید نسبت به مدیریت راه‌ها و ترافیک اقدام اساسی شود./مهر

 

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :