آخرین عناوین

يکشنبه 23 بهمن 1401-18:18 کد خبر:116108

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران خبر داد:

آخرین وضعیت محورهای ارتباطی مازندران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: محور کندوان به علت خطر ریزش بهمن تا اطلاع بعدی مسدود و در محورهای هراز و فیروزکوه نیز بارش برف است.


به گزارش خزرتیترخبر، حسینعلی محمدی شیرکلاهی با اشاره به بارش سنگین برف در روزهای گذشته که انسداد راه ارتباطی روستاها را به همراه داشت، اظهارکرد: با تلاش نیروهای راهداری هم اکنون اغلب راه های روستایی به طور کلی بازگشایی شده و تنها راه ارتباطی هفت روستا شامل چهار روستا در سوادکوه و سه روستا در کیاسر همچنان مسدود است.

براساس این گزارش، وی گفت: در محورهای هراز و فیروزکوه عملیات برف روبی انجام شده است و با توجه به پیش بینی بارش برف سنگین در ارتفاعات جنوبی البرز، تعدادی از ماشین آلات سنگین برف روبی برای کمک به نیروهای راهداری به استان تهران ارسال شده است.

وی از احتمال مسدود شدن جاده هراز با توجه به پیش بینی هواشناسی مازندران مبنی بر تداوم شرایط ناپایدار جوی در روزهای آینده در این استان خبر داد و افزود که بارش برف سنگین در چند روز گذشته که قطعی برق چند روستای مازندران را نیز به همراه داشت با تلاش ماموران وصل شده است.

تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه

مرکز مدیریت راه های کشور از مسدود شدن محور کندوان و آزاد راه تهران شمال در محدوده استان البرز به علت بارش برف سنگین و احتمال خطر ریزش سقوط بهمن در این مسیرها تا اطلاع بعدی خبر داد و وضعیت ترافیک در محورهای هراز و فیروزکوه را عادی و روان و دارای بارش باران و برف اعلام کرد.

تخلیه بار ترافیکی ۳۰۰ خودروی در راه مانده در محور کندوان

به گزارش خزرتیترخبر، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس نیز از تخلیه بار ترافیکی ۳۰۰ خودروی در راه مانده در حوزه جغرافیایی مازندران به علت انسداد جاده کندوان براثر سقوط سقوط بهمن در محدوده استان البرز خبر داد و بیان کرد: در نخستین ساعات امروز پنج مورد سقوط بهمن در محدوده پیچ سرهنگ و آیینه در حوزه جغرافیایی استان البرز رخ داد که با هماهنگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راهور حوالی ساعت ۱۰ این محور به روی وسایط نقلیه موتوری بسته شد.

مهدی صفایی افزود: این شمار خودرو با هماهنگی پلیس راه مازندران و البرز که ساعت ها در سرمای مسیر شمال به جنوب و بالعکس زمین گیر شدند پس از گشایش موقتی مسیر حرکت کردند و بارترافیکی محور تخلیه شد.

وی گفت: در زمان حاضر با استقرار ماموران پلیس راه و راهداری در چند نقطه از جمله آزاد راه ، مرزن آباد و پل اوشن از تردد خودروها از سمت شمال به جنوب به علت انسداد این مسیر ارتباطی جلوگیری می شود.

تداوم ناپایداری های جوی تا پایان هفته

به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای نیمه ابری تا ابری و در ساعات بعدازظهر و شب با بارش پراکنده و وزش باد و در ارتفاعات نیز ابری و مه آلود گاهی با بارش برف و وزش باد و در روز دوشنبه نیز صاف تا نیمه ابری و از اواخر روز ابری به تدریج با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات مه آلود با بارش پراکنده برف و وزش باد پیش بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران در روز سه‌شنبه نیمه ابری تا ابری به ویژه در غرب با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات مه آلود با بارش پراکنده برف و به تدریج با کاهش ابر و در روز چهارشنبه نیز در مناطق ساحلی و جلگه ای صاف تا نیمه ابری و از شب با بارش پراکنده باران و وزش باد و در ارتفاعات نیز ابری و مه آلود گاهی با بارش برف و وزش باد پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در روز پنجشنبه ابری گاهی با بارندگی و در ارتفاعات مه آلود با بارش برف و وزش باد و در روز جمعه نیز نیمه ابری تا ابری و از بعدازظهر با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات مه آلود با بارش پراکنده برف و وزش باد همراه خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بندر امیرآباد با ثبت دمای ۱۰.۶ درجه سانتی گراد بالای صفر و سیاه بیشه و کجور نیز با صفر درجه به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

به گزارش خزرتیترخبر، دمای هوای شهر ساری مرکز مازندرن نیز امروز در گرمترین ساعت به هفت درجه سانتی گراد بالای صفر می‌ر سد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه کاهش نشان می دهد./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :