آخرین عناوین

چهارشنبه 19 بهمن 1401-15:49 کد خبر:115999

رییس پلیس راه مازندران اعلام کرد:

رانندگان از سفرهای غیرضروری به محورهای کوهستانی خودداری کنند

رییس پلیس راه مازندران با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران گفت: رانندگان از سفرهای غیرضروری به محورهای کوهستانی این استان خودداری کنند.


به گزارش خزرتیترخبر، رییس پلیس راه مازندران با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر شکل گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور متناوب امواج در تراز میانی جو که با بارش برف و باران و کاهش محسوس دما نیز همراه است از رانندگان وسایل نقلیه خواست از سفرهای غیرضروری به محورهای کوهستانی این استان خودداری کنند.

براساس این گزارش، یدالله جهان‌تاب با بیان اینکه محورهای کندوان، آزاد راه تهران شمال، هراز و فیروزکوه هم اکنون با بارش پراکنده باران و برف همراه است، گفـت: با توجه به بارش برف در شب گذشته و تداوم بارش باران ، هم اکنون سطح جاده ها در محورهای استان برفی و لغزنده است.

وی با اشاره به تداوم بارش باران و برف طی چند روز آینده و احتمال خطر سقوط بهمن و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی و برف‌گیر مازندران، اظهار داشـت: در صورت بارش برف سنگین، به طور حتم محدودیت‌های ترافیکی با هماهنگی در محورهای ارتباطی این استان اجرا خواهد شد.

وی وضعیت ترافیک در محورهای کندوان، آزاد راه تهران شمال، هراز و فیروزکوه را در زمان حاضر عادی و روان اعلام کرد و گفت: در محورهای کوهستانی کندوان، هراز، فیروزکوه و جاده کیاسر از شب گذشته تاکنون بارش باران و برف گزارش شده است و با توجه به برودت هوا در شب، سطح جاده ها نیز به علت یخبندان لغزنده است.

رییس پلیس راه مازندران با اشاره به تداوم ناپایداری های جوی تا چند روز آینده، از رانندگان وسایل نقلیه خواست از سفر به این استان خودداری کنند و در صورت لزوم هنگام تردد در جاده‌های ارتباطی بویژه در محورهای کوهستانی و برف گیر، علاوه بر رعایت فاصله طولی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، از سامانه گرمایشی خودروی خود نیز اطمینان داشته باشند و با توجه به احتمال ریزش سنگ از توقف کوتاه مدت در حاشیه جاده و گردنه ها خودداری کنند.

جهان‌تاب با اشاره به لغزندگی سطج جاده‌ها، به رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد علاوه بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

وی سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ ساز عنوان کرد و ادامه داد: پلیس به شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با پیش شماره ۰۱۱ و شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

پایانی هفته سرد در ر اه مازندران

به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی مازندران روز گذشته نیز با صدور اطلاعیه سطح نارنجی با پیش‌بینی ورود سامانه جدید بارشی به این استان از صبح امروز چهارشنبه تا روز جمعه هفته جاری نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و کاهش محسوس دما هشدار داده بود.

اداره کل هواشناسی مازندران هشدار داد که با شکل گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور متناوب امواج از تراز میانی جو، شرایط جوی استان از روز چهارشنبه تا روز جمعه با بارش متناوب باران و وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد شد که این امر علاوه بر مواج شدن دریا، کاهش محسوس بین هشت تا ۱۲ درجه ای دمای هوا، در ارتفاعات نیز مه آلود و با بارش متناوب برف در ارتفای بیش از ۵۰۰ متر و ریزش بهمن در پی خواهد داشت.

هواشناسی منطقه اثر این سامانه جدید را در مناطق مختلف استان ذکر کرده بود و احتمال آبگرفتگی محلی بویژه در مناطق غربی این استان، کاهش دید، لغزندگی سطح جاده ها، ریزش سنگ و اختلال در تردد جاده ها و محورهای کوهستانی را از پیامدها و اثر مخاطره این سامانه جوی اعلام کرد.

در این اخطاریه ضمن تاکید بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای پاکسازی کانال‌ هدایت آب‌های سطحی به منظور انجام اقدام پیشگیرانه، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و مدیریت در مصرف انرژی با هدف جلوگیری از افت فشار گاز، از شهروندان نیز خواسته شده است از ترددهای جاده ای و سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت لزوم تجهیزات زمستانی مناسب به همراه داشته باشند.

طبق پیش بینی هواشناسی مازندران، با شکل گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی، دمای هوا در مناطق مختلف استان نیز طی چند روز انیده روند کاهشی را در پیش خواد گرفت بگونه ای که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۲۰ تا ۲۲ درجه سانتی گراد در روز گذشته با ۱۴ تا ۱۶ درجه کاهش در روز جمعه به ۶ تا هفت درجه سانتی گراد بالای صفر، در مناطق غربی نیز از ۱۴ تا ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر با ۱۱ تا ۱۲ درجه کاهش در روز جمعه به سه تا چهار درجه سانتی گراد بالای صفر میرسد.

مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران همانند شهرهای ساحلی و جلگه ای در طی این مدت شاهد کاهش محسوس دما خواهند بود بگونه ای که میانیگن دمای هوا در کلاردشت و کجور از ۱۶ تا ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز گذشته با ۱۶ تا ۱۹ درجه کاهش در روز جمعه به منفی یک تا منفی سه، در کیاسر از ۱۹ درجه سانتی گراد در روز جاری با ۲۳ درجه کاهش در روز جمعه به منفی سه و در رینه و بلده نیز از ۶ تا هشت درجه سانتی گراد بالای صفر طی امروز با ۱۱ تا ۱۶ درجه کاهش به منفی سه تا منفی پنج درجه می رسد.

هواشناسی شرایط جوی مازندران را بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشاسی از امروز چهار‏شنبه تا روز جمعه، ابری همراه با بارش متناوب باران، وزش باد و کاهش محسوس دما و در ارتفاعات مه آلود با بارش برف پیش بینی کرده است.

طبق پیش بینی هواشناسی، با توجه به کاهش محسوس دما بارش برف از روز پنجشنبه به ارتفاع ۴۰۰ متر نیز کشیده خواهد شد و از اواخر وقت جمعه از میزان ناپایداری های جوی کاسته می شود.

آسمان مازندران در شنبه آینده صاف تا نیمه ابری و با یخبندان صبحگاهی پیش بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۲۱.۱ درجه و رینه لاریجان نیز با ۵.۸ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

به گزارش خزرتیترخبر، دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته ۱۰ درجه کاهش نشان می‌دهد./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :