آخرین عناوین

سه شنبه 6 دی 1401-18:23 کد خبر:114112

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران خبر داد:

تولید ۳۴ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر مازندران از ابتدای سال

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران از تولید ۳۴ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر در ۹ ماهه نخست سال خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر، نیک نژاد از تولید ۳۴ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر در ۹ ماهه نخست سال خبر داد و خواستار تخصیص اعتبار کاغذ کتاب های درسی شد.

براساس این گزارش، مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان این مطلب افزود: از این میزان ۲۳ هزارتن به آموزش و پرورش تحویل شده است.

وی با بیان اینکه ۱۶۰۰ تن نیز تا کنون به ارشاد برای توزیع به ناشران تحویل شده است گفت: در ده سال اخیر این میزان تولید کاغذ تحریر در کارخانه مازندران بی‌ سابقه بوده است.

نیک نژادافزود: علی رغم همه ناملایمات، عدم همکاری و گاها موانع ایجادی برخی دستگاهها  به عهدی که با مردم،دولت سیزدهم و اصحاب فرهنگ بسته ایم پایبند بوده و با همه ی توان این بنای گذاشته شده تولید کاغذ داخلی را به سرانجام خواهیم رساند.

وی افزود: پس از اورهال و تعمیرات چند روزه پیش بینی شده فصلی و ذخیره مناسب چوب از ۱۵ دی ماه تا پایان سال بیش از ده هزارتن کاغذ سفید دیگر نیز در این مجموعه تولید خواهد شد که مجموعا بیش از۴۰ هزارتن کاغذ تحریر امسال در  کارخانه‌ کاغذ مازندران با کیفیت مناسب تولید خواهد شد.

وی گفت: با برنامه ریزی مناسب ۱۲هرارمتر مکعب چوب روسی از هفته جاری به تدریج وارد یارد کارخانه می‌شود که این رقم تا پایان سال با عقد قرارداد جدید به ۲۴ هزار متر مکعب خواهد رسید و در صورت تزریق نقدینگی، تأمین چوب مورد نیاز از درختان شکسته افتاده جنگل های شمال و مناسب سازی  قیمت کاغذ خریداری شده سال آینده، همه نیاز آموزش و پرورش و بخش اعظمی از نیاز ناشران کشور در کارخانه کاغذ مازندران تولید خواهد شد.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران خواستار تخصیص اعتبار موردنیاز خرید کاغذ کتب درسی ازسوی سازمان برنامه و بودجه به آموزش و پرورش برای پرداخت آن به این کارخانه شد.

وی ضمن تشکر از شورای پول و اعتبار  افزود: چند روز آینده خبری خوش از حمایت ویژه دولت از این صنعت ملی و کالای استراتژیک با عنایت ویژه ی  رئیس جمهور محترم و دستور معاون اول محترم و پیگیری وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل محترم بانک ملی که انجام شده ،اعلام خواهد شد که بخش اعظم مشکلات موجود را مرتفع خواهد ساخت.

به گزارش خزرتیترخبر، نیک نژاد یادآور شد: کارخانه چوب و کاغذ مازندران پس از سالها وقفه در یک سال گذشته و پس از تعییر مدیریت به مزیت اصلی خود که تولید کاغذ تحریر مورد نیاز کشور است  بازگشت  ودر این یک سال بیش از ۳۸هزارتن کاغذ تحریر مورد نیاز آموزش و پرورش، کتب کمک آموزشی، ناشران کشور و .. را تامین نموده است./چوب و کاغذ مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :