آخرین عناوین

شنبه 21 آبان 1401-7:55 کد خبر:111152

بر اساس جدیدترین نقشه کرونایی:

افزایش تعداد شهرستان های آبی کرونایی مازندران

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، تعداد مناطق آبی کرونایی مازندران به ۱۴ شهرستان افزایش یافت.


به گزارش خزرتیترخبر، طبق آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، سیمرغ، سوادکوه، چالوس و عباس آباد در رنگبندی زرد قرار دارند.

شهرستان‌های میاندورود، قائم شهر، جویبار، سوادکوه شمالی، آمل، بابل، بابلسر، محمودآباد، فریدونکنار، نور، نوشهر، کلاردشت، تنکابن و رامسر در وضعیت آبی قرار دارند.

هفته گذشته ، تعداد شهرستان های آبی و زرد کرونایی مازندران به صورت مساوی ۱۱ شهرستان بود.

شهرستان های قائم شهر ، سوادکوه شمالی ، محمودآباد، کلاردشت و جویبار که در محدوده زرد کرونایی قرار داشتند این هفته با بهبود شرایط و وضعیت به جمع و لیست شهرستان های آبی مازندران اضافه شدند اما از سوی دیگر سیمرغ و بهشهر که در جمع شهرستان های آبی قرار داشتند این هفته از این شرایط خارج شدند و به جمع دیگر شهرستان های پرخطر کرونایی پیوستند و در رنگبندی زرد قرار گرفتند.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰ هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند و نارنجی به معنای وضعیت پرخطر محسوب می شود که در این شرایط، آمار بستری روزانه بیشتر از ۶ نفر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت باشد.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می‌شود، مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند، با وضعیت زرد تعریف می‌شوند.

همچنین بررسی وضعیت شناسایی و بستری بیماران کرونایی در یک هفته اخیر در مازندران نشان می دهد که تعداد شناسایی بیماران جدید کرونا کمتر ۳۰ نفر در روز بود ، بجر روز ۱۵ آبان ماه که این تعداد به ۳۳ نفر رسیده بود.

بنا به اعلام دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل در یک هفته اخیر آمار بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های استان ۴۵ تا ۶۴ نفر در روز متغییر بود  و بیمارانی بدحالی که به دلیل مشکلات تنفسی در بخش های ویژه بیمارستان ها بستری شدند نیز ۱۴ تا ۲۴ نفر در روز بود.

به گزارش خزرتیترخبر، در دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ مورد بیمار جدید کرونایی شناسایی شد و ۴۶ نفر در بیمارستان ها بستری هستند که از این تعداد ۱۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها بستری می باشند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :