آخرین عناوین

شنبه 16 مهر 1401-12:57 کد خبر:110367

معاون هواشناسی مازندران خبر داد:

سامانه بارشی پرقدرت در راه مازندران

معاون هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار جو پایدار و افزایش نسبی دما طی چند روز آینده  گفت: با ورود سامانه بارشی پرقدرت، از عصر سه شنبه شاهد بارندگی در سراسر استان خواهیم بود.


به گزارش خزرتیترخبر، اداره کل هواشناسی مازندران با اشاره به احتمال بارش پراکنده باران بویژه در مناطق غربی تا ظهر امروز شنبه، پیش‌بینی کرد که از فردا یکشنبه تا ظهر روز سه‌شنبه با استقرار سامانه پایدار جوی، آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما همراه است.

براساس این گزارش، معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران اظهار داشـت: با استقرار سامانه پایدار جوی، هوای مازندران نیز از فردا گرم‌تر خواهد شد و این افزایش دما بویژه در روز دوشنبه محسوس‌تر است به گونه‌ای که میانیگن دمای هوای استان در مقایسه با امروز، با چهار تا پنج درجه افزایش در روز دوشنبه به ۳۲ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

ورود سامانه بارشی پرقدرت و کاهشی شدن دمای هوا

احمد اسدی با اشاره به افزایش نسبی دما در روز دوشنبه، گفت: با ورود سامانه بارشی پرقدرت از شامگاه دوشنبه که با بارش باران و وزش باد نیز همراه است، دمای هوای استان نیز در روزهای سه شنبه و چهارشنبه روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت به گونه‌ای که میانگین دمای هوای مازندران در طی این مدت در مقایسه با روز دوشنبه با پنج تا ۱۰ درجه کاهش، در مناطق مرکزی و شرقی به ۲۵ تا ۲۷، مناطق غربی به ۲۲ تا ۲۳ و مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز به ۱۶ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

وی پیش‌بینی کرد که با خروج این سامانه بارشی از شامگاه چهارشنبه، هوای مازندران نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه به طور میانگین با چهار تا پنج درجه افزایش به ۲۷ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر افزایش یاید ضمن اینکه آسمان استان نیز در طی این مدت نیمه ابری تا ابری و با احتمال رگبار باران همراه است.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در مناطق غربی استان نیمه ابری تا ابری همرها با بارش خفیف و پراکنده باران و از بعدازظهر بتدریج با کاهش ابری و در مناطزق شزقی را نیز صاف تا نیمه ابری گاهش با افزایش ابر پیش‌بینی کرد.

آسمان مازندران در روزهای یکشنبه و دوشنبه صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما همراه است اما از بعدازظهر روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی جدید، آسمان استان نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما و در ارتفاعات مه آلود با رگبار باران و وزش باد و احتمال وقوع رعد و برق پیش‌بینی شده است.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، آسمان مازندران در روز چهارشنبه ابری و در ارتفاعات مه آلود گاهی با بارندگی، کاهش دما و وزش باد همراه خواهد بود.

به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی شرایط جوی مازندران در روز پنجشنبه در مناطق غربی را ابری همراه با افزایش نسبی دما، بارش پراکنده باران و از بعدازظهر بتدریج با کاهش ابر و در مناطق شرقی را صاف تا نیمه ابری و با افزایش ابر و در روز جمعه را نیز غالبا ابری پیش‌بینی کرده است.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته ‌تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :