آخرین عناوین

شنبه 5 شهريور 1401-13:27 کد خبر:108789

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اعلام کرد :

کارشکنی برخی شهرداری ها برای تبدیل وضعیت ایثارگران /بدهی به بیمه دی باعث مشکلاتی شده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران  گفت:با توجه به اینکه دولت به بنیاد شهید و بنیاد به بیمه بدهکار است ما نتوانسته ایم به تعهدات خود عمل کنیم.


به گزارش خزرتیترخبر، سعید کهنسال ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه تاکنون ۴ هزار و ۱۰۰ نفر از بنیاد شهید برای تبدیل وضعیت نامه دریافت کردند که ۳ هزار و ۸۹ نفر کارشان انجام شد افزود:البته برخی از شهرداری‌ها به بهانه نداشتن ردیف بودجه تاکنون اقدام موثری نداشته اند.

وی اجرای قانون را وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی دانست و تصریح کرد: تبدیل وضعیت کارکنان دستگاه‌های اجرایی و جذب و به‌کارگیری فرزندان شاهد و ایثارگر ابلاغ ملی است که همه باید طبق آزمون با انتخاب افراد شایسته از این قانون تبعیت کنند.

به گفته کهنسال ۴۴ درصد جامعه ایثارگری مازندران در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به کارگیری شده اند. 

وی د رادامه با بیان اینکه تلاش ما این است تا فرزندان شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های تراز بالا مشغول به تحصیل شوند، خاطرنشان کرد: ۵ هزار و  ۳۵۷ نفر در مراکز آموزشی و ۲ هزار و ۱۵۰ نفر در مدارس شاهد مشغول به تحصیل هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه طبق قانون جامع دولت باید ۱۰۰ درصد هزینه درمان جامعه ایثارگری را پوشش دهد، افزود: به دلیل نبود پیوست اعتبارات در بخش بیمه درمان جامعه ایثارگری دچار مشکل شده‌ایم.

کهنسال با اشاره به اینکه در بحث درمان جامعه ایثارگری ۶۵۷هزار و ۴۷۴ نفر از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران از بیمه تکمیلی درمانی بهره‌مند هستند، اظهار داشت: نسبت به سال گذشته ۶ درصد رشد داشته ایم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، با بیان اینکه با گرفتن سرانه توانستیم بخش از مشکلات بخش بیمه‌ای این جامعه هدف را مرتفع سازیم، تصریح کرد: میزان سرانه در سال گذشته ۱۷۵ هزار تومان بود که این رقم در سال جاری به ۳۷۵ هزار تومان رسید.

به گفته کهنسال به دلیل تورم و مشکلات اقتصادی افزایش دو برابری سرانه هم این  مشکلات کاملا رفع شده است

این مسئول در ادامه سخنان خود با اعلام اینکه ۷۴ میلیارد تومان به مراکز درمانی دولتی و خصوصی بدهکار هستیم، اظهار داشت: این رقم بدهی در کشور به ۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

کهنسال به سهم اشتغال جامعه ایثارگر در دستگاه‌های اجرایی و روند اشتغال‌زایی برای این جامعه هدف اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور دولت سیزدهم  به مازندران ۱۰ درصد سهم اشتغال‌زایی بالغ بر ۲۲۸ میلیارد تومان به جامعه ایثارگری اختصاص یافت که تاکنون محقق نشد

وی افزود: با اختصاص این میزان تسهیلات اشتغال‌زایی این وام به متقاضیان اشتغال‌زایی و کارآفرینی تخصیص می‌یابد. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران همچنین از اجرای ساماندهی مزار شهدا در ۱۲ شهرستان خبرداد و گفت: برای تکمیل طرح ساماندهی گلزار شهدا ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری و ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات بنیاد شهید اختصاص یافته است وهمچنین ۸۰ درصد گلزار شهدا با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال ساماندهی هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه برای احداث مرکز توانبخشی ۲۵ میلیارد تومان از سفر رئیس جمهوی مصوب شد که تاکنون ۷ میلیارد تومان آن دریافت شد، اظهار داشت: ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از بنیاد شهید دریافت شد که تاکنون ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای این پروژه اعتبار دریافت شد.

کهنسال سه چهارم ماموریت این اداره کل را مربوط به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: اگر یک درصد اعتبارات فرهنگی مصوب دستگاه‌های اجرایی به ما برسد بخشی از نگرانی‌های ما حل می‌شود. 

به گفته کهنسال تاکنون ۴ هزار  ۷۵۰ دقیقه تولید فیلم و ثبت خاطره جامعه ایثارگران به صورت شفاهی بوده است.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون پزشکی ایثارگران کمتر از ۲۵ درصد مورد پیگیری قرار گرفت، افزود: تاکنون ۹۰۷ جانباز به کمیسیون پزشکی اعزام شدند.

کهنسال همچنین تصریح  کرد:از رسانه ها انتظار داریم مطالبات جامعه ایثارگران و شهدا را از مسئولان دستگا ها و متولیان امر درخواست نمایند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :