آخرین عناوین

سه شنبه 14 تير 1401-9:19 کد خبر:103915

در اقدامی عجیب صورت گرفت:

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران تغییر کرد

طی حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش ،سرپرست جدید آموزش و پرورش مازندران معارفه شد.


به گزارش خزرتیترخبر، پس از ۸۴ روز مدیریت مصطفی عابدی به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش مازندران،از این سمت کنار رفته و حسین کمالی به سمت سرپرست آموزش و پرورش مازندران معارفه شد.

براساس این گزارش، تودیع و معارفه این دو مسئول امروز ساعت ۹ در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد.

به گزارش خزرتیترخبر، مشاور وزیر و رییس مرکز حراست آموزش و پرورش در آیین معارفه سرپرست جدید آموزش و پرورش مازندران گفت : سند تحول بنیادین چراغ راه برون رفت از چالش های نظام تعلیم و تربیت کشور است.

مصطفی عطاران  با بیان این که امروز آموزش و پرورش نیاز به تحول اساسی دارد، افزود : تحول در آموزش و پرورش زمانی امکان‌پذیر است که در چهار رکن منابع انسانی، برنامه ریزی درسی، سنجش و ارزیابی و بخش مادی تغییرات اساسی ایجاد شود.

وی نقش معلمان و فرهنگیان را در جامعه ارزشمند توصف کرد و با تاکید بر لزوم رفع مشکلات این قشر ، ادامه داد : تمامی افرادی که در توسعه و پیشرفت نقش آفرینی می‌کنند از پرورش یافتگان مکتب معلمان هستند.

عطاران انسان سازی را از اهداف و رویکردهای اصلی نظام تعلیم و تربیت کشور عنوان کرد و با بیان این که تعلیم و تربیت از سیاست‌های بنیادین اسلام و از اهداف زیربنایی بعثت رسول خدا (ص) است ، گفت : حضرت محمد (ص) تربیت را از خویش و خویشاوندان خود آغاز کرد و به تعلیم و آموزش نیز از اولین روزهای هجرت همت داشتند که این، خود نشانگر اهمیت آن دو مقوله دینی و قرآنی است.

رییس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش با قدردانی از زحمات مصطفی عابدی سرپرست  پیشین آموزش و پرورش مازندران ، از حسین  کمالی به عنوان چهره‌ آشنا به نظام تعلیم و تربیت و دارای تجربه و دانش مدیریتی در حوزه‌های مختلف مدیریتی نام برد.

حسین کمالی سرپرست جدید آموزش و پرورش مازندران هم اکنون سرپرستی معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع این اداره ‌کل را بر عهده دارد.

مصطفی عابدی از ۲۴ فرورودین ماه امسال به عنوان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش مازندران منصوب شده بود.

مازندران در سال تحصیلی جدید دارای ۵۲۰ هزار دانش آموز، ۴۵ هزار معلم و  چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

 

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :