آخرین عناوین

يکشنبه 15 خرداد 1401-7:58 کد خبر:101164

مدیرکل هواشناسی مازندران خبر داد:

احتمال تنش دمایی در مازندران/ دمای هوا به ۴۰ درجه می‌رسد

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به افزایش دمای هوا، گفت: بیشینه دما در مناطق مرکزی و شرقی استان  ۳۴ تا ۳۹ درجه پیش ‌بینی می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در گفت‌وگویی با اشاره به هشدار سطح زرد جوی هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با استقرار کم فشار سطح زمین و تقویت جریانات گرم جنوبی از روز شنبه ۱۴ تا روز سه‌ شنبه ۱۷ خرداد ماه امسال شاهد افزایش محسوس و قابل ملاحظه دما هستیم.

وی با اشاره به افزایش ۴ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در آسمان مازندران، افزود: بیشینه دما در مناطق غربی بین ۳۰ تا ۳۴ و در مناطق مرکزی و شرقی بین ۳۴ تا ۳۹ درجه پیش‌بینی می‌شود.

براساس این گزارش، مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه این سامانه کل استان را فرامی‌‌گیرد، تصریح کرد: افزایش پتانسیل آتش‌سوزی و احتمال تنش دمایی از مخاطرات این سامانه محسوب می‌می‌شود.

این مسئول بیان کرد: پرهیز از روشن کردن آتش در مزارع ، مراتع و جنگل‌ها، تهویه هوا در گلخانه‌ها ، مرغداری‌ها و دامداری‌ها، مدیریت در مصرف بهینه انرژی(آب و برق)  وآبیاری باغات و محصولات زراعی در ساعات خنک روز و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است.

رضوی در پایان گفت: دریای مازندران به ‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :