شنبه 19 مرداد 1398-16:58 کد خبر:68020

مدیرکل امور فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اعلام کرد:

مسئولان ناکارآمد عامل اصلی نارسایی‌ها/ مدیران فاسد پشتوانه مفسدان اقتصادی هستند

مدیرکل امور فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: هر مسئولی که نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند، باید استعفا دهد تا شاهد ورود مدیران لایق باشیم و مدیران فاسد و نالایق پشتوانه مفسدان اقتصادی هستند.


به گزارش خزرتیترخبر، مجیدرضا فولادی در سی و ششمین یادواره 35 شهید روستاهای بالاده، پایین‌ده، تیله‌بن، قلعه و واوسر بخش چهاردانگه ساری اظهار کرد: امروز با توجه به مشکلات آنچه که ما مشاهده می‌کنیم حق نظام ما نیست و مردم محروم و انقلابی در شرایط سخت قرار دارند.

وی بیان کرد: آنچه را که واقعیت‌های امروز جامعه است را باید صریح، شفاف و مطالبه‌گرایانه بیان کنیم؛ مطالبه‌ای که بدون لکنت باشد را ارائه دهیم؛ مردم باید حقایق را خوب بدانند و این مسئله بر عهده خبرنگاران است؛ خبرنگاران در کنار کاستی‌ها، افتخارات نظام را به گوش مردم برسانند.

مدیرکل انتشارات و امور فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: سفره‌ای که در یادواره‌های شهدا پهن کرده‌اند بسیار مقدس است و باید از این فرصت‌ها بهره گیری کرد؛ مقام قرب و منزلت شهید بسیار بالاست و امیدواریم آخرت شهدا از ما شفاعت کنند.

این مسئول تصریح کرد: بدن‌های بعضی از شهدا تکه تکه شد و یا تیرباران شدند اما لبخند بر لبان آنها است، آنها موقع شهادت هیچگاه درد نداشتند؛ رسیدن به مقام شهادت جای تبریک دارد و تسلیت ندارد چون بالاترین مقام در نزد خداوند است.

فولادی با اشاره به اینکه تنها شهدا هستند که از صدر اسلام تا به امروز عامل پیوند مردم و جامعه بودند و بعد از شهدا علما، مراجع و روحانیت توانستند عامل پیوند شوند، افزود: آیا مردم ما امید و انگیزه‌ای که سالهای گذشته در ابتدای انقلاب امام راحل و شهدا ایجاد کردند الان وجود دارد؟ باید ببینیم الان در چه فضایی هستیم.

وی دلیل تمام ولنگاری‌ها، رانت‌خواری‌ها و فسادهایی که امروز در بدنه سیستم‌های اجرایی کشور می‌بینیم را بخاطر فاصله گرفتن از آرمانها و اهداف شهدا دانست و گفت: امروزه بیش از 5هزار آقازاده در کشور داریم که در خارج از کشور در حال خوش گذارانی هستند و بنا بر آمار وزارت علوم تقریبا 300 نفر در حال درس خواندن هستند، مابقی آنها در اروپا و آمریکا چه کار می‌کنند؟ چرا خانواده آنها مقام‌ها و مناسب را رها نمی‌کنند تا درد مردم کمتر شود.

* مسئولان فاسد پشتوانه مفسدان اقتصادی هستند

مدیرکل انتشارات و امور فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: چرا بعضی از مردم نمی‌توانند یک سفر به کربلا مشرف شوند اما آن آقازاده باید در کشور خارج زندگی کند، مگر طراحی این مسئله با آمریکاست؟ این آتشی است که در دامان جامعه ما به وجود آمده است.

این مسئول ادامه داد: مهم‌ترین آرمان‌های شهدا عدم تبعیض و عدالت اجتماعی بوده است، کدام عدالت؟ اخیرا در منطقه شمال تهران خانه‌هایی 700 میلیاردی در حال خرید و فروش است، این ثروت‌ها از کجا به دست می‌آید؟ چه کسانی پشتوانه این افراد هستند؟ جز مسئولان رانت‌خوار و مدیران ناکارآمد و فاسد کسی دیگر پشتوانه آنها نیست و درد جامعه وجود مدیران ناکارآمد و تبعیض است.

 

فولادی با اشاره به وصیت‌نامه شهید حججی که خطاب به فرزندش گفته بود ادامه دهنده راه شهدا باشد، گفت: امروز وصیت نامه برخی از مدیران ناکارآمد چیست؟ آیا مدیران هم‌چنین وصیتی دارند؟ هر مدیر و هر مسئولی که بخواهد از هر جریانی باشد باید پایبند به آرمانهای شهدا باشد.

*تشکیل دولت اسلامی با حضور مدیران کارآمد

وی با بیان اینکه اخیرا مقام معظم رهبری در فرمایشات خود، جوانان را مورد خطاب قرار داده‌اند و ضرورت برطرف شدن مشکلات جامعه را با ورود جوانان عملی دانستند، اظهار کرد: جامعه غرق در مادیات و جریانات سیاسی شده است؛ بذر فرهنگ و سبکی که برخی از مقامات ما در جامعه می‌کارند چیزی جز فساد و تباهی در جامعه رویش نمی‌کند.

مدیرکل انتشارات و امور فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه آیا وصیت‌نامه شهدای ما این نبود که شاهد اختلاس‌ها باشیم؟ گفت: تمدن نوین اسلامی را حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری برای انقلاب ما طراحی کردند که نخستین مرحله آن پیروزی انقلاب اسلامی بود، مرحله دوم نظام اسلامی است که با حماسه مردم ادامه پیدا کرده است و در گام سوم باید شاهد دولت اسلامی باشیم ؛ این دولت اسلامی با حضور مدیران سالم و کارآمد شکل خواهد گرفت ؛ با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه کثیف را پاک کرد.

این مسئول ادامه داد: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب به تغییر و پوست‌اندازی در داخل نظام اشاره کردند که نیازمند حضور جدی، حماسی و هوشمندانه جوانان در عرصه های مختلف نظام هستیم و در این راستا مدیران ناکارآمد، نالایق و فاسد را باید از شبکه مدیریتی کشور خارج کرد.

*مسئولان ناکارآمد استعفا دهند

فولادی با بیان اینکه چپ و راست هیچ فرقی نمی‌کند و برای ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی رکن مردم، قانون اساسی و ولایت فقیه مهم است، اگر بتوانیم این سه رکن را حفظ کنیم قطعا موفق خواهیم بود، افزود: برای برون رفت از این وضعیت مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که بخش اعظمی از آن توسط مسئولان در حد شعار باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها در استان مازندران سهم شاغلان در بخش کشاورزی 20 درصد، بخش صنعت 33 درصد و بخش خدمات 47 درصد است ؛ مازندران قطب کشاورزی است، چرا از 100 درصد باید 20 درصد سهم داشته باشیم؟ کنار کشاورزی باید صنعت داشته باشیم و کارهای خدماتی که برای ما تولید و اشتغال چندانی ندارد چرا باید 47 درصد باشد؟

مدیرکل انتشارات و امور فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه عامل بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها مردم هستند یا مسئولان؟ بیان کرد: هر مسئولی که نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند حق ندارد در آن جایگاه باشد، باید استعفا دهد تا شاهد ورود مدیران لایق باشیم.

*بانک‌ها عامل مشکلات جامعه

فولادی با بیان اینکه اجازه سیاه‌نمایی را نمی‌دهیم چون جمهوری اسلامی در بالاترین قله جهان قرار دارد که به برکت درایت و مدیریت مقام معظم رهبری، برکت و عنایت امام زمان (عج) و شهدا و حضور و اقتدار مردم به دست آمده است، تصریح کرد: دولت، بانک، تولیدکننده، مصرف کننده و بنگاه‌های اقتصادی نقشی مهم در اقتصاد مقاومتی دارند، آیا اینها نقش خود را به درستی ایفا می‌کنند؟

وی با بیان اینکه امروز بانک‌ها باعث بروز مشکلات بسیاری در جامعه شده‌اند، افزود: بسیاری از مدیران پا به سن گذاشته چرا از مسئولیت خود کناره‌گیری نمی‌کنند؟ چرا جای خود را به جوانان نمی‌دهند؟

مدیرکل انتشارات و امور فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید به عدالت اجتماعی منجر شود که با شرمندگی باید گفت شاهد فاصله گرفتن از عدالت اجتماعی هستیم، عنوان کرد: آیا روحیه جهادی و انقلابی ابتدای پیروزی انقلاب در مدیران فعلی مشاهده می‌شود؟

*ارتباط مفسدان اقتصادی با برخی شخصیت‌ها

فولادی افزود: بعضی از مدیران فقط به دنبال این هستند که ما را وابسته غرب و استکبار کنند، وقتی توانمندی‌های داخلی وجود دارد چرا باید نگاهمان به خارج از کشور باشد؟

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد و رانت‌خواران تنها در شعار نباید خلاصه شود، همه مفسدان اقتصادی به یکی از شخصیت‌ها متصل است چرا آنها محاکمه نمی شوند؟ آیا شهدا به خداوند متصل بودند یا به مسؤولان نالایق؟ ادامه داد: اجازه نمی‌دهیم بی‌تدبیری مدیران نالایق به پای انقلاب و نظام نوشته شود، ما فرزندان عاشورا هستیم و به انقلاب عاشورایی خود علاقه داریم.

مدیرکل انتشارات و امور فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه با مدیران سالم و خدمتگزار مشکلی نداریم اما حرف ما با مدیران نالایق و رانت‌خوار است، تصریح کرد: یک عده دنبال اشرافی‌گری هستند و نباید به آنها این اجازه را دارد و چشم ما باید به فرمایشات رهبری باشد.

*تفاوت برخوردها با بدهکاران بانکی

فولادی بیان کرد: اگر یک شهروندی از بانک 5میلیون وام دریافت کند و دو ماه در پرداخت قسط تاخیر داشته باشد برای آن پیامک ارسال می‌شود که قسط خود را زودتر پرداخت کنید اما آن آقازاده که چندین هزار میلیارد تومان وام دریافت می‌کند و بعد از چند سال پرداخت نمی‌کند چرا با آن برخورد نمی‌شود؟

وی در پایان گفت: به فرموده مقام معظم رهبری آینده روشن است، نباید ناامید باشیم و یا وقایع را سیاه‌نمایی کنیم و این مسئله را باید مورد توجه قرار دهیم که به آینده امیدوار هستیم و عزم جوانان قطعا مشکلات کشور را برطرف خواهد کرد.