چهارشنبه 12 تير 1398-18:56 کد خبر:67767

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران خبر داد:

بخش جدیدی در مازندران ایجاد نمی‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به تقویت توسعه پایدار در مناطق روستایی مازندران، گفت: بخش جدیدی در مازندران ایجاد نمی‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تسنیم، حسین حسن نژاد امروز در همایش بخشداران و روسای شوراهای اسلامی بخش مازندران در استانداری، اظهار داشت: گفت: شوراها برآمده از اراده مردم و مبنای توسعه، تحول و بهبودی هستند که با نگاه مردم‌سالاری در حوزه اختیارات  بخشداران، جهت توسعه و پیشرفت مناطق مختلف به ویژه در روستاهای استان استفاده کنیم.

وی افزود: در عملکرد، شعار، اصول و ارزش‌ها همه ما تابع قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم که برای توسعه باید ابزار مورد نیاز را فراهم کنیم و در حوزه توسعه بخش از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران تصریح کرد: سئوال این است اگراستان کوچک شود آیا تحولی اتفاق می افتد، رفع مشکل در کوتاه کردن فاصله جغرافیایی نیست بلکه مشکل ما تجمیع قدرت و ابتکارعمل برای تصمیم‌گیری است.

حسن نژاد گفت: در کشور شدیدا نیازبه کاهش هزینه جاری در ادارات داریم، برخی روستاها دغدغه بخش شدن دارند و اگر برخی کوه را از بخشی بگیریم  هدایت آن منطقه از بین می‌رود اکنون نیازمند تصمیمات سنجیده و کارشناسانه هستیم.

وی بیان کرد: برخی از شوراها، دهیاران بخشداران آن اندازه به خلاها و کمبودها توجه دارند متاسفانه از ظرفیت‌ها و داشته‌ها غافل ماندند که باید به ظرفیت مناطق روستاها دقت و توجه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به بحث انتخابات، گفت: انتخابات هزینه نیست بلکه وفاق و همدلی را افزایش می‌دهد وظیفه داریم انتخابات را در قالب یک فرآیند درست در جهت رعایت حقوق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان لحاظ شود و بدانیم بخشداران مسئول ور ئیس هیئت اجرایی هستند که افرادی انتخاب شوند که رای مردم مهم است و امانتدار  خوبی باشند.

حسن نژاد گفت: ضریب رضایت مردم در کارآمدی مسئولان بوده و مردم انتظار دارند مسائل و مشکلات آنان به موقع رفع و رفتار خوبی با آنان شود که باید میزان رضایت شهروندان و ارباب رجوع را افزایش دهیم.

تقویت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در روستاها

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران نیز با گرامیداشت 14 تیر روز دهیاری، گفت: با توجه به روستاهای فراوان در استان حفظ سیاست‌های کلی نظام و توسعه پایدار نیازمند تعامل شوراها و دهیاران است.

طالبی افزود: در تمام دولت‌ها و نظام برنامه‌های خوبی مدون شد و بسیاری از امکانات و تسهیلات خوب اختصاص می‌دهد اما اطلاع کافی ندارند.

وی تصریح کرد: باید در حوزه اقتصاد مقاومتی ایجاد اشتغال را پررنگ کنیم و  برخی  واحدهای مسکونی در روستاها پراکنده هستند که جهت مقاوم سازی آنان باید اقدام شود.

طالبی گفت: بخشداران وشوراها با بهره‌گیری از دانش وتخصص برای رفاه حال روستاییان گام بردارند و در کنار یکدیگر استان را آباد کنیم و در شهرستان‌ها نیز همایش دهیاران رابه درستی برگزار کنند.

بخشدار گهرباران  میاندرود نیز در این نشست گفت: توجه به روستاییان از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در این 40 سال سیمای روستاها بسیار توسعه یافت و بدانیم الگوی توسعه توجه به شاخص پایدار است که باید با یک الگوی درست موجب ماندگاری جمعیت در روستاها شویم.

سورکی آزاد افزود: راه علاوه بر بحث عمرانی یک موضوع امنیتی و اجتماعی است که شش میلیارد  تومان برای راه این بخش هزینه شد و بدانیم  با افزایش سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها مطالبات مردمی را نیز افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: در دو نقطه در راه ساحلی گهرباران دچار رانش شد و در زمینه آب کمیت مشکلی نداریم اما برای کیفیت آب شرب از امور آب انتظار داریم جهت رفع مشکل گام بردارند.

بخشداران گیلخواران جویبار نیز گفت: توسعه پایدارو مستمر روستا را پیگیری کنیم تا با آنچه در اختیار داریم خدمات شایسته ای به روستاییان ارائه کنیم،با توسعه در موضوعات مختلف کشور نگاه دانش بنیان را در روستاها افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: توسعه اقتصادی و توسعه گردشگری مازندران که دارای منابع خدادادی فراوان بوده که یکی از ظرفیت‌های بی بدیل در روستاها  وجود آب بندان است که علاوه بر ارتزاق  یک ظرفیت جهت توسعه گردشگری است.