دوشنبه 20 خرداد 1398-10:55 کد خبر:67615

هر دم از این باغ بری می رسد:

گلایه شهردار بهشهر از شورا

شهردار بهشهر  گفت: متأسفانه عدم همراهی برخی از اعضای شورای شهر بهشهر با شهرداری و اجرایی نشده برخی از طرح‌ها، شهر را به چالش کشانده و بسیاری از پروژه‌ها بر زمین مانده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، ۲۰ سال پیش در حالی تشکیل شوراهای اسلامی در سال ۱۳۷۸ در کشور اجرایی شد که دست‌اندرکاران و صاحبان امر فکر می‌کردند با تشکیل شوراها و سپردن امور به مردم می‌تواند گره‌ای از مشکلات بگشاید؛ البته اگرچه در برخی از موارد این اتفاق افتاد و در برخی از موارد هم برعکس عمل شد اما تجربه نشان داده که خسران وجود شورای اسلامی شهر بسیار بیشتر از فواید آن است، به‌طوری که می‌توان مدعی شد بحران آینده، بحران شهرداری‌ها و بدهی‌های نجومی آن است که به‌واسطه همین وجود شوراها پدید آمده است.

شورای اسلامی شهر بهشهر که اکنون پنجمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد؛ با کش و قوس‌های فراوان در ادوار مختلف اکنون به خانه پنجم خود رسیده و در این بین وجود برخی از اختلافات موجب شده است؛ که نه‌تنها گره‌ای از کار مردم باز نشود؛ بلکه انتخاب همین اعضا موجب شود که مردم متضرر شوند.

عدم تصویب مصوبات پیشنهادی شهرداری به شورا و چالش توسعه شهری

عدم تصویب مصوبات پیشنهادی شهرداری به شورا و چالش توسعه شهری یکی از مسائل مهمی است که این روزها بهشهر را متوقف کرده و عدم اجرای پروژه‌های مختلفی که باید اجرایی می‌شد و یا به سرانجام رسیدن برخی از پروژه‌های در دست انجام، موجب نارضایتی مردم شده است.

این در حالی‌ست که شهردار بهشهر، مهم‌ترین عامل عملکرد ضعیف در ماه‌های اخیر را اقتصاد ضعیف، رکود ساخت و ساز و نداشتن درآمد پایدار در شهر اعلام کرد.

یاسر فیروزی بر این اعتقاد است که بحران اقتصادی این روزها گریبان‌گیر همه شهرداری‌های کشور است و نمی‌توان این مشکلات را مختص شهرداری بهشهر دانست.

وی در مورد اختلافات موجود بین شهردار و اعضای شورای شهر گفت: متأسفانه عدم همراهی برخی از اعضای شورای شهر بهشهر با شهرداری و اجرایی نشده برخی از طرح‌ها، شهر را به چالش کشانده و بسیاری از پروژه‌ها بر زمین مانده است.

شهردار بهشهر معتقد است که عدم مصوبات شورا موجب کندی کار در امور عمرانی و شهرداری شده است.

 فیروزی با اعلام اینکه برخی از طرح‌ها نوشته شده اما به‌دلیل نبود مصوبه شورای به اجرا در نیامده است، خاطرنشان کرد: طرح بررسی مهار آب‌های سطحی از سال ۹۰ مشاور گرفته و ارائه طرح شد اما عملی نشد و قابلیت دارد تا اعتبارات مناسب جذب و برای برون‌رفت از مشکل چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: طرح بازارچه گردشگری هم از دیگر طرح‌های مهم برای توسعه اقتصادی بود که با استفاده از اعتبارات میراث فرهنگی اجرایی می‌شد که متأسفانه با توجه به پیشنهاد ارائه‌شده به شورا اصلاً در شورا مطرح نشد.

این مسئول تبدیل شیرابه به فوم صنعتی را از دیگر راهکاری مهم برای توسعه اقتصادی شهر و ایجاد درآمد دانست که متأسفانه این طرح هم به دلیل نبود مصوبه شورا اجرایی نشد و منبع درآمدی در این بخش هم از بهشهر خارج شد.

شهردار بهشهر در ادامه با اشاره به فرصت‌سوزی‌های مداوم در شورای شهر و توسعه‌ای که قربانی برخی اختلافات می‌شود، یادآور شد: انتقال شهرداری از باغ و مکان فعلی به چیت‌سازی هم از دیگر برنامه‌های پیشنهادی ما بود که تفاهم‌نامه با چیت‌سازی منعقد شد اما شورا برای مصوبه انتقال موافقت نکرد و مصوبه ارائه نشد.

فیروزی گفت: همه تلاش برخی از اعضای شورای شهر بهشهر برای عدم درآمد کافی برای شهرداری و ایجاد نارضایتی در بین کارکنان و شهروندان است.

وی با اشاره به تخریب بنای تاریخی دوره قاجاریه در بهشهر افزود: منزل عطار، قربانی عدم توجه شورای شهر و تخریب شد و نباید اجازه دهیم برخی خصومت‌های شخصی موجب فدا شدن شهر شود و باید در این بخش مدیریت لازم انجام و  با ارائه مصوبات مناسب، کمک کار عمران و آبادانی شهر بود.

شهردار بهشهر با قطع دست برخی سودجویان، تهدید می‌شود

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بهشهر هم با اعلام اینکه از زمان ورود یاسر فیروزی به‌عنوان شهردار بهشهر، جلوی بسیاری از رانت‌ها گرفته و باندهای نامیمون متلاشی شد، اظهار کرد: قطع دست برخی از دلالان و سودجویان از شهرداری موجب شد که شهردار بهشهر تهدید شود.

پرویز صدیق افزود: برای نجات بهشهر کاری نشد و بسیاری از آثار تاریخی این شهر از بین رفت، خیابان امام قفل در ترافیک شد، خانه عطار دوره قاجاریه تخریب شد و برخی با گزارشات غیر واقع به استانداری به شهر آسیب‌زده و با پروژه‌های مختلف، خیابان امام را نابود کردند.

وی گفت: نامه‌های واردشده به شورای شهر برای اخذ مصوبه به رویت ما نمی‌رسد و از ماهیت برخی از نامه‌ها بی‌خبریم واین مسائل به نفع شهر و شهروندان نیست و خبرنگاران باید از همه اعضای شورای شهر پاسخ بخواهند.

عملکردهایی که به نفع عامه جامعه نباشد، رسانه‌ای می‌شود

عضو دیگر شورای شهر بهشهر هم با اعلام اینکه عملکردهایی که به نفع عامه جامعه نباشد، رسانه‌ای می‌شود، اظهار کرد: همه تلاش ما برای دفاع از حقوق مردم و شهروندان است و اجازه نمی‌دهیم حقی از بین برود.

علی شکوهی افزود: فضای کار ما از امروز متفاوت است و همه تلاش ما برای احقاق حقوق شهروندان است.

وی گفت: همدلی و همراهی ما با تک تک اعضای شورای شهر بهشهر تا زمانی است که منافع مردم به خطر نیفتند و در آن صورت وارد کار شده و اطلاع‌رسانی می‌کنیم.