شنبه 11 خرداد 1398-10:58 کد خبر:67554

انتقاد نماینده مردم جویبار در مجلس:

وعده ساخت دو ساله ورزشگاه ۵۰۰۰ نفری جویبار محقق نشد

نماینده مردم جویبار در مجلس از اختصاص پنج میلیارد تومان برای تکمیل پروژه سالن ورزشی پنج هزار نفری جویبار خبر داد و گفت: قرار بود این طرح دو ساله ساخته شود که محقق نشد.


به گزارش خزرتیتر خبر و به نقل از مهر، عبدالله رضیان با بیان اینکه این پروژه از جمله طرح‌هایی بوده که رئیس جمهور قول ساخت آن را در مدت زمان دو سال داده بودند، گفت: متأسفانه ۴ سال از زمان کلنگ زنی این پروژه در شهر جویبار می‌گذرد و وزیر ورزش نیز به وظایف خود در تخصیص منابع خوب عمل نکرده است.

وی بیشترین خسارت شهرستان جویبار در سیل اخیر را در حوزه کشاورزی بیان کرد و اظهار داشت: تخصیص اعتبار خسارت‌ها بسیار ناچیز بوده است چرا که اعتبارات جذب شده بسیار اندک بوده و جوابگوی این حجم بزرگ خسارت‌ها در این منطقه نبوده است.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس ادامه داد: واگذاری سواحل به برخی افراد و نهادها به درستی انجام نشده است، ولی پیگیر توسعه موضوعات توسعه ماهیان خاویاری و پرورش ماهی در قفس در سواحل شهرستان جویبار هستیم.

وی از اختصاص ۵ میلیارد تومان برای راه مواصلاتی بهنمیر و ساری خبر داد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر وزیر راه همکاری خوبی در تکمیل این طرح‌های نیمه تمام دارد و ۵ میلیارد تومان نیز برای جاده کناره که در حوزه گردشگری شهرستان بسیار حائز اهمیت است اختصاص داده شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و دانش بنیان در شرایط فعلی اقتصادی کشور را مهم ارزیابی کرد و گفت: نگاه دشمن بر این بوده با تحریم و فشارهای اقتصادی نظام جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کند اما این مشکلات استواری و اقتدار نظام را دوچندان کرده است.

رضیان با اعلام اینکه متأسفانه مدیریت نظارت بر تورم در کشور اصلاً مناسب نبوده است، اظهار داشت: باید مدیریت و نظارتها به سمت و سویی رود تا شرایط حال حاضر کشور را کنترل کند و فضایی را ایجاد کنیم تا شرایط کشور رو به بهبودی حرکت کند.

نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی در ادامه یکی از مشکلات مهم حال حاضر کشور را موضوع اشتغال بیان کرد و افزود: در شرایط کنونی کشور، وضعیت اشتغال نیز دچار مشکل شده است و در طول یکسال گذشته حوزه تولید و اشتغال کشور با مشکلاتی مواجه شده است که حفظ اشتغال موجود یکی از راهکارهای مهم در این حوزه است.

وی بیان کرد: در جلسه اخیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کار توسعه‌ای و ارائه تسهیلات سه واحد تولیدی در جویبار مورد ارزیابی قرار گرفت و با توسعه این سه واحد صنعتی ۶۰۰ نیروی کار جذب کار می‌شوند.

رضیان در ادامه به راه اندازی هلدینگ سرمایه گذاری با حضور نخبگان مالی در استان اشاره و بیان کرد: در فاز نخست این طرح ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌شود و امید است در آینده نزدیک شاهد رونق تولید و سرمایه گذاری در این هلدینگ سرمایه گذاری خواهیم بود.