چهارشنبه 1 خرداد 1398-9:57 کد خبر:67464

جنگلی‌ترین جاده بین‌المللی مازندران فاقد پارکینگ کناره جاده‌ای/ وعده ایجاد پارکینگ شنی

65 کیلومتر جاده جنگلی ساری به کیاسر که اسم جاده بین‌المللی را یدک می‌کشد فاقد پارکینگ کنار جاده‌ای است اما مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای وعده ایجاد پارکینگ شنی کنار جاده را داده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، جاده ساری به کیاسر جدای  خطرات بسیار جدی که مسافران و عابران این مسیر را تهدید می‌کند، از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است.

به دلیل مخاطرات جدی این مسیر که رانندگان و مسافران را تهدید می‌کند زیبایی‌های این مسیر کمتر مورد توجه قرار گرفته است، کوچکترین کم‌دقتی راننده باعث برخورد با ماشین‌های روبروی شده و همین ترس و اضطراب به مسافران و همراهان راننده هم منتقل می‌شود.

بعد از سه راهی تاکام جاده از بین جنگل‌ عبور می‌کند و حصار جنگلی تا نزدیکی‌ها شهر کیاسر با مسافران است، حتی بعد از شهر کیاسر جاده جنگلی تا نزدیکی‌ها مرز سمنان ادامه می‌یابد.

رانش و ریزش از دیگر مشکلاتی است که بعد از سیل گریبانگیر مردم و مسافران عبوری منطقه را تهدید می‌کند، حتی در خلوت‌ترین زمان روز هم تردد در این مسیر باید با حساسیت‌ها و مراقبت‌های خاص راننده و حتی مسافران همراه باشد.

پیچ‌های تند این مسیر اجازه افزایش سرعت به بالاتر از 80 کیلومتر در ساعت را نمی‌دهد و افرادی که از سرعت اعلام شده تردد می‌کنند با خطر برخورد به ماشین‌های عبوری از روبرو مواجه هستند، تصادف‌های گاه و بیگاه این مسیر مبین صحت مطالب مطرح شده است.

میانگین سرعت در این جاده از 60 کیلومتر نمی‌تواند تجاوز کند و بخش عمده‌ای از وقت مسافران  این مسیر پشت کامیون‌های سنگین طی می‌شود.

خط ‌کشی‌های ضعیف و کمبود علائم و ایمنی هم از دیگر مشکلات این جاده زیبا جنگلی می‌توان قلمداد کرد.

قرار گرفتن پشت کامیون‌های عبور و حرکت با آنها به مدت طولانی از دیگر مشکلات جاده بین‌المللی جنگلی است.

نکته مهمتر اینکه این جاده مهم مواصلاتی که در روی کاغذ اسم جاده بین‌المللی را یدک می‌کشد و از نظر زیرساخت در حد جاده بین‌ مزارع  است، فاقد  پارکینگ حاشیه‌ جاده‌ای بوده و در بسیاری از مسیر  مسافران برای توقف اجباری در این مسیر به شدت مشکل دارند.

در همین ارتباط عباسعلی نجفی مدیرکل حمل و نقل و نگهداری جاده‌ای مازندران درباره خط کشی جاده‌ای اظهار کرد: مواد مورد استفاده برای خط کشی وارداتی است که در حال حاضر به دلیل گرانی کالا از تولید داخل استفاده می‌کنیم اما خط‌کشی این مسیر در ایام پیش از نوروز انجام شده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر جاده خط‌کشی شده است،گفت: ممکن است خط‌کشی‌ها بازتاب لازم را نداشته باشد و سعی می‌کنیم زمان خط‌کشی‌ها را افزایش دهیم، تابلو و علائم هم در مسیر نصب می‌شود، برخی مواقع تابلوها مورد دستبرد سارقان قرار می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران درباره عرض کم جاده، افزود: تعریض جاده تا سه راهی تاکام توسط شرکت ساخت در حال انجام بوده و برنامه دارند نسبت به بهسازی مسیر تا انتهای حریم راه‌های مازندران اقدام شود.

 وی در ارتباط با پارکینگ در این محور گفت: اگر نداشته باشد به همکاران خودمان اعلام می‌کنیم که حتی  به صورت شنی در مسیر ایجاد شود.